Nyt team på U14: Ungt og erfarent

De sidste træninger på den kolde bane, er ved at nå sin ende. Derfor arbejdes der også lige nu på højtryk, for at sætte den endelige kabale – Og for sportschef Zouher Abdullatif, har det været endnu en god aften, med 2 nye aftaler.

Jeg tror der er mange der kan se vi rykker lige nu, men det er også en spændende rejse vi har startet – og den er der heldigvis mange der gerne vil med på” fortæller Zouher før han kaster et par ord afsted om det nye team: “Det er et ungt, men erfarent team. Vi har haft 2 meget dygtige trænere på U14, så det har været vigtigt for os at vi kunne fortsætte samme retning

Det nye trænerteam på U14, kommer til at bestå af tidligere træner i klubben Nicolaj Ekdahl og nuværende træner Lasse Hansen.

Ekdahl er virkelig en god dreng, både på og udenfor banen. Jeg er glad for at han kommer tilbage, så vi kan se ham videreudvikle sig i SBI igen” fortæller Zouher.

Nicolaj Ekdahl har tidligere i SBI, både været en del af segmentet fra U12 og ned, samt været en stor del af morgentræning og partnerskabs træninger i klubben.

Det bliver godt at komme tilbage til klubben. Det er en spændende og udviklende rolle Zouher har tiltænkt mig, det er jeg glad for” starter Nicolaj og tilføjer: “Jeg glæder mig til at møde drengene, jeg ved jo hvem mange af dem er, men det bliver rigtig godt at få lov til at arbejde med dem – især i sammen med Lasse” afslutter Nicolaj der ved siden af er lærervikar på Antvorskov skole.

Om samarbejdet mellem Nicolaj og Lasse, griber Zouher hurtigt bolden og fortsætter: “Lasse er en rigtig klubmand. Han har tidligere været på U14 og er måske den der kender hele området allerbedst. Skarp på analysen og fagligheden og passer godt til drengene. Jeg glæder mig virkelig til at se de to trylle på et team sammen.”.

Efter at have været oppe omkring U19, får Lasse Hansen nemlig nu lov til at vende tilbage og videreudvikle talenterne i ungdoms segmentet en opgave han ser meget frem til:

Det bliver rigtig godt. Jeg kender jo hele rutinen og har fulgt alle vores årgange meget tæt, så jeg glæder mig til at komme helt ind på banen hos U14 igen”.

Zouher er generelt omkring trænerpåsætningen helt klar over hans prioritet “Det handler for mig om, at skabe stærke teams, frem for at have enkelte stærke trænere”, der også vælger at sadle lidt om i forhold til udviklingen af den enkelte træner: “Vi tror på de trænere vi har og hver en snak jeg tager med dem indeholder derfor spørgsmål til uddannelse og personlig udvikling. Hvordan kan vi få endnu mere i vores rygsæk og hvordan får vi det helt ud på banen.” afslutter han.