Børneafdeling

Fodbold i Slagelse B&I’s børneafdeling er for alle!

Her er der plads til både drømmespark og skæverter, da formålet er at udvikle og lære fodboldens basiskundskaber i et aktivt, sjovt og spændende fodboldmiljø.

Hos SBI har vi delt vores børnehold op i tre afdelinger:
  • Bold og bevægelse 2-4 årige
  • Børneafdeling U6-U9
  • Betweenafdeling U10-U12

I Slagelse B&I’s børneafdeling vil vi skabe rammen om fodbold på alle niveauer under bedst mulige forhold.

Vores fodboldmiljø følger principperne i DBU’s holdninger og handlinger for børnefodbold. Træningen varetages af en årgangstræner, men vi lægger vægt på, at forældrene er med på sidelinjen med mulighed for at involvere dem i træningen. Trænerne tilgår gruppen og det enkelte barn i øjenhøjde med en anerkendende pædagogik. Børnene skal til enhver tid kunne færdes i et trygt og sundt miljø, hvor det altid er sjovt og lærerigt at gå til fodbold i Slagelse B&I. På den måde sigter vi efter et klub- og træningsmiljø, som udvikler spillerne mest muligt på alle niveauer.

Bold og bevægelse 2-4 årige

Bold og bevægelse er vores tilbud til de allermindste. Her inviteres børnene ind i et sjovt og spændende legeunivers med verdens bedste legetøj. Igennem træningen tages børnene med på en rejse, hvor de kan opleve junglens mange farlige dyr eller tage med rumraketten til nye planeter. Konceptet er udviklet af DBU og udfordrer børnene med lege og øvelser, der tager hensyn til børnenes motoriske alder.

Bold og bevægelse er hver anden søndag kl. 09.00-10.00.

Du kan finde kontaktoplysninger på den ansvarlige træner, samt datoer for hvornår der trænes her.

Børneafdeling U6-U9

I vores børneafdeling træner børnene efter DBUs principper om aldersrelateret træning. Her er det legen og lysten, som driver værket. I en børneafdeling i rivende udvikling kan du her tage de første spark og vække fodboldglæden til live. Vi garanterer et struktureret fodboldmiljø, hvor alle får en sjov og udfordrende træning.

Der er fri tilmelding, hvormed der er plads til alle.

Se træningstider, kontaktpersoner, m.m. under den enkelte årgang.

Betweenafdelingen U10-U12

Vores U10-U12 årgange har vi valgt at kalde betweenafdelingen, da det er årgangene imellem den deciderede børnefodbold og vores eliteafdeling, som starter fra U13.

På U10-U12 får du muligheden for at tage del i et godt fodboldmiljø, hvor glæde, trivsel og udvikling går hånd i hånd. Træningen følger DBU’s principper for aldersrelateret træning, hvor alle børn rammes af en træning der udvikler deres individuelle færdigheder bedst muligt. Kravene tilpasses alderstrinet, men vil gradvist øges, således at de ved udgangen af U12 er klar til elitefodbold.

Ønsker man at være en del af SBIs betweenafdeling skal man til prøvetræning. Kontakt den respektive afdelings ansvarlige med henblik på prøvetræningsperiode.

Se træningstider, kontaktpersoner, m.m. under den enkelte årgang.

Har du spørgsmål vedrørende vores børneafdeling kontakt endelig den ansvarlige

Børneudviklingstræner
Kristian Vittenbach