SBI er nu officiel DBU Børneklub

Slagelse B&I har som den første klub på Vestsjælland, fået det officielle mærke af DBU-Børneklub og DBU’s blåstempling af arbejdet.

Der var højt humør på Parkvej, da DBU i dag kiggede forbi med den endelige godkendelse og den enorme blåstempling, af det arbejde som lige nu foregår på Parkvej.

At sige man opprioriterer børnefodbolden, – er én ting – men at modtage DBU’s stempel, kræver at man også gør det og ikke mindst lever op til de store krav som DBU sætter.

Derfor kommer DBU og gennemgår klubbens arbejde og dens måde at håndtere og børnefodbolden på forud for indstillingen.

Jeg er utrolig stolt af vores arbejde og den måde vi har formået at udvikle børnefodbolden siden sommer” fortæller børneudviklingstræner Kristian Vittenbach, som vendte tilbage til Slagelse B&I sidste år og forsætter: “Noget af det som virkelig vinder ind, er især vores trivselsforløb. Alle medlemmer får lov at komme her i op til 3 uger, før vi overhovedet snakker indmeldelse. Her kigger vi kun på barnets tarv, det sociale og på om børnene har det sjovt” afslutter han.

Ved hans side står Morten Weensgaard, som har ansvaret for Bold og Bevægelse og op til U9, her er smilet stort: “ Det er en fantastisk dag, det er glædeligt endelig at få DBU’s ord for at det vi gør, er det rigtige. Vi bliver flere og flere medlemmer både i årgangene – men også til Bold og Bevægelse, som har kæmpe succes hos de 2-4 årige hver anden søndag

På billedet ses Morten Weensgaard (t.v.) og Kristian Vittenbach og Henrik Oksholm (t.h.)

Satte kontingentet ned
Som et led i strategien om at prioritere børnefodbolden, satte Slagelse B&I tidligere på året også kontingentet helt ned, til et af områdets billigste.

Fra U6-U9 koster det nu blot 1.000 kroner om året, svarende til under 85,- om måneden.

For U10 og U11 er kontingentet sat ned til 400 i kvartalet og for U12 ned til 500 i kvartalet.

Kun starten på en rejse
Ansøgningen om at blive officiel DBU-Børneklub, er for Slagelse kun starten på en ny plan og udvikling af børnefodbolden i Slagelse.

Vi skal gøre det sjovt at spille fodbold – & sjovt er også at udvikle sig. Alle børn skal ses og høres. For A-Spillerne skal nok finde vej og blive fundet. Det her handler om at give plads og rum til B spillerne.” Fortæller Henrik Oksholm fra DBU der også understreger at det også handler om at fastholde spillerne.

Jeg har ikke været i tvivl om at det vi gjorde var det rigtige, men når et organ som DBU så blåstempler arbejdet og siger godt gået, så det jo bare et kæmpe skulderklap til vores trænere og ikke mindst Morten og Kristian, som virkelig vil de her børn” fortæller Sportschef Zouher Abdullatif der også har noteret sig den store medlemsvækst før han afslutter: “I dag er en god dag – men mon ikke der snart kommer endnu mere spændende nyt om børnefodbolden” – Smiler Zouher

Kunne du tænke dig at vide mere om vores årgange så kan du kontakte:

U10-U12
Kristian Vittenbach